22 februari 2011

baking your favourite things.

11_02_19
11_02_19
11_02_19
11_02_19
wakiko bjöd på okonomiyaki i lördags, alldeles äkta japansk omelett. för sara och
emil var detta ett under. inte sedan de lämnade japan hade de lyckats få till en med den rätta smaken. för mig var det första gången och jag kunde bara konstatera hur gott det var. wakikos vän yuto berättade att okonomiyaki betyder ungefär "baking your favorite things". det måste betyda att sara är tidernas okonomiyaki-girl!

wakiko invited us for okonomiyaki on saturday, the real japanese omelette. it was
incredibly good despite the dry and scary little animals that were thrown into the pan. wakikos friend yuto explained that the word okonomiyaki means "baking your favorite things". what would you put into your version? i'd go for cheese and potatoes!

3 kommentarer:

  1. AVUNDSJUK! det vattnas i min mun när jag hör om dessa underbara små omeletter...min Japanska matförmåga sträckte sig häromdagen till att göra onigiri (risbollar), de blev YUM YUM!

    SvaraRadera